Dieta mediteraneana previne cancerul stomacal
Data publicarii: 17/01/2010
Persoanele care adopta o dieta mediteraneana, bogata in legume, fructe, nuci, seminte si peste, sunt mai putin predispuse sa dezvolte un cancer stomacal, potrivit rezultatelor unui studiu de amploare efectuat in Europa, informeaza Reuters. "Rezultatele studiului vin in sprijinul ideii ca dieta mediteraneana reduce riscul de cancer si sustine nevoia de a continua promovarea acestui regim alimentar in zonele in care acesta isi pierde adeptii", a declarat Carlos A. Gonzalez, de la Institutul de oncologie catalan din Barcelona, coordonatorul studiului.
Dietele traditionale din Grecia, Italia si alte tari mediteraneene ofera protectie impotriva multor boli, inclusiv a cancerului. Insa exista putine informatii despre modul in care acest tip de dieta influenteaza riscul de a dezvolta un anumit tip de cancer. Gonzalez si echipa sa de specialisti au analizat modul in care aceasta influenteaza riscul de cancer stomacal.
Cercetatorii au analizat date obtinute din studiul European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC), la care au participat 485.044 de barbati si femei, cu varste cuprinse intre 35 si 70 de ani, din zece tari europene.
Fiecarui voluntar i s-a dat o nota, pe o scala de la 0 la 18, in functie de cat de apropiata era dieta lui de cea mediteraneana.
Dieta mediteraneana este bogata in legume, fructe, peste, cereale, ulei de masline si saraca in carne rosie si produse lactate.
In timpul studiului, care a durat noua ani, 449 dintre voluntari s-au imbolnavit de cancer stomacal.
Persoanele a caror dieta respecta cel mai mult principiile celei mediteraneene au prezentat cu 33% mai putine riscuri de a se imbolnavi de cancer stomacal, comparativ cu persoanele care respectau cel mai putin aceste reguli alimentare. Cancerul gastric scadea cu 5% pentru fiecare punct adaugat scorului.
Doar 23% dintre persoanele diagnosticate cu cancer stomacal traiesc mai mult de cinci ani de la aparitia bolii. "Din acest motiv, identificarea recomandarilor in ceea ce priveste o dieta care poate reduce incidenta bolii este foarte importanta pentru a preveni acest cancer", concluzioneaza studiul, care a fost publicat in American Journal of Clinical Nutrition.
Pilula pe baza de tomate, la fel de benefica pentru sanatate ca si dieta mediteraneana
Peste 40% din cazurile de cancer mamar si de colon pot fi evitate prin dieta si sport
Dietele si produsele cosmetice bogate in antioxidanti, ineficiente in combaterea imbatranirii
Dietele alimentare bazate pe reducerea carbohidratilor pot provoca pierderi de memorie
Dietele cu nivel scazut de carbohidrati sporesc riscul de stop cardiac sau atac cerebral
Alimentele procesate cresc riscul de declansare a depresiei
O dieta bogata in soia poate ajuta persoanele care au suferit accidente cerebrale
Consumul de peste poate preveni tulburarile de vedere provocate de imbatranire
Obsesia pentru o alimentatie sanatoasa poate duce la imbolnavire
O pilula-minune le va permite gurmanzilor sa manance oricat doresc, fara sa se ingrase