Vinurile slabe ar putea scadea riscul de declansare a mai multor tipuri de cancer
Data publicarii: 18/01/2010
Vinul consumat zilnic in cantitati moderate poate preveni mai multe tipuri de cancer, cu conditia sa aiba o concentratie de alcool de 10%, comparativ cu 14% cat au majoritatea vinurilor din comert, potrivit unui studiu realizat de World Cancer Research Fund, relateaza bbc.co.uk. Aceasta organizatie a lansat un apel catre producatorii de vinuri si de bere, rugandu-i sa lanseze in comert mai multe sortimente de bauturi cu concentratii de alcool mai scazute.
Un expert din industria alimentara din Marea Britanie considera ca acest apel se suprapune perfect peste dorintele consumatorilor britanici, care doresc vinuri "mai usoare".
Calculul s-a bazat pe datele unui raport din 2007 care studia asocierea dintre consumul de alcool si cancer.
Acel raport le recomanda barbatilor sa nu consume mai mult de doua pahare de bautura pe zi, iar femeilor, cel mult un pahar zilnic.
Datele folosite in acest studiu au fost suficient de detaliate pentru a releva existenta unui risc suplimentar de declansare a cancerului, provocat de fiecare doza suplimentara de 10 mililitri de alcool, consumate cu regularitate.
Persoanele care beau cate 250 de mililitri de vin in fiecare seara beneficiaza de o reducere cu 7% a riscului de declansare a cancerului intestinal, cu conditia sa bea un sortiment a carui concentratie de alcool sa fie de 10%, in loc de 14%.
Desi aceasta scadere a riscului de imbolnavire este destul de mica pentru fiecare individ, World Cancer Research Fund considera, totusi, ca la fiecare 100 de persoane care adopta acest regim, se va evita cel putin un caz de cancer intestinal.
Desi studiul actual s-a concentrat exclusiv asupra cancerului intestinal, cercetatorii britanici considera ca nu exista niciun motiv pentru care aceasta solutie sa nu se aplice si in cazul riscurilor asociate cu alte tipuri de cancer, precum cancerul bucal, esofagian si cel mamar.
Dieta mediteraneana previne cancerul stomacal
Peste 40% din cazurile de cancer mamar si de colon pot fi evitate prin dieta si sport
Dietele si produsele cosmetice bogate in antioxidanti, ineficiente in combaterea imbatranirii
Dietele alimentare bazate pe reducerea carbohidratilor pot provoca pierderi de memorie
Dietele cu nivel scazut de carbohidrati sporesc riscul de stop cardiac sau atac cerebral
Alimentele procesate cresc riscul de declansare a depresiei
O dieta bogata in soia poate ajuta persoanele care au suferit accidente cerebrale
Consumul de peste poate preveni tulburarile de vedere provocate de imbatranire
Obsesia pentru o alimentatie sanatoasa poate duce la imbolnavire
O pilula-minune le va permite gurmanzilor sa manance oricat doresc, fara sa se ingrase